keskiviikko 21. syyskuuta 2011

Twitterin taustaa...

Kehitys aloitettiin keväällä 2006 ja julkaistiin heinäkuussa 2006 sisäiseen testaukseen työntekijöiden käyttöön. Yhtiöksi se julkistettiin v. 2007.

Suomessa on järjestetty mm. yrityksille kursseja siitä miten Twitteriä käytetään.

Suomessa sosiaalista mediaa ei käytetä hänen mukaansa yhtä laajasti kuin esimerkiksi Ruotsissa ja Yhdysvalloissa. Suomessa sosiaalisen median käyttäminen keskittyy erityisesti blogeihin ja Facebookiin.

200 miljoojaa käyttäjää vuonna 2011. Yli 200 miljoonaa "tviittausta" per päivä. Suomessa on sanottu olevan yli 1,4 miljoonaa twittertunnusta, mutta todellisuus on ehkä vain n. 3000 "aktiivista", ja niistä 1200 on sijoittanut kaupungikseen Helsingin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti